طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت، کشاورزی، رفاه و تامین اجتماعی

مشاوره رایگان
88436361 - 021

آزمایش شنوایی

آزمایش شنوایی ، آزمایشی است که درآن میزان شنوایی شما توسط فردی به نام ادیولوژیست اندازه گیری میشود. ابتدا در مورد وضعیت شنوایی و گوش شما سئوالاتی پرسیده می شود.
سپس گوش شما معاینه شده و وضعیت گوش خارجی و میانی بررسی می گردد.
در این مرحله شما وارد اتاق اکوستیک (ضد صوت) می شوید و هدفون مخصوص روی گوش شما گذاشته میشود و صداهای شبیه برق یا سوت به گوش شما ارائه می گردد.
سپس برای بررسی درک گفتار، یکسری کلمات برای شما خوانده می شود و از شما خواسته می شود که آنها را تکرار کنید.
انجام این آزمایشات بسیار ساده بوده و درد و یا خطری ندارد.

ادیوگرام

ادیوگرام نتیجه آزمایش شنوایی (ادیومتری یا سنجش شنوایی) است . به عبارت دیگر در نمودار ادیوگرام مقادیر فرکانس و شدت صداهایی که فرد آنها را می شنود ، ثبت میگردد.
این کار با گذاشتن یک هدفون که صداها را به گوش ارائه می دهد، انجام می شود.
در این حالت خود به محض شنیدن صدا دکمه ای را فشار میدهد ، به تدریج این صداها آهسته تر میگردد و این کار تا زمانیکه فرد بتواند ضعیف ترین صداهای ممکنه را بشنود ادامه می یابد. آستانه های شنوایی (حداقل صداهای قابل شنیدن) بر روی ادیوگرام و برای هر گوش به طور جداگانه ثبت می شود.

آزمایش گفتار

این آزمون به ادیولوژیست کمک می کند تا قدرت درک گفتار شخصی را تعیین کند.
ابتدا مجموعه ای از کلمات دو سیلابی به گوش فرد ارائه شده و به تدریج شدت آن کم می شود، کمترین شدتی که فرد قادر به تشخیص و تکرار صحیح کلمات باشد، معین میگردد.
سپس مجموعه ای از کلمات یک سیلابی به گوش ارائه شده و از فرد خواسته میشود تا آنها را تکرار کند.
این صداها در حدی هستند که به راحتی شنیده می شوند ، سپس درصد کلمات درست تکرار شده تعیین میگردد. برخی آزمایشات گفتاری با ارائه یک سروصدای همزمان با گفتار انجام می گیرند که این حالت درست شبیه شنیدن در یک محیط شلوغ و پرسرو صدا مانند رستوران یا کنار یک خیابان پرترافیک است.

راه حل مناسب

بعد از تعیین دقیق ماهیت کم شنوایی ، زمان آن می رسد تا در مورد نتایج بدست آمده و اینکه فرد با چه شرایطی روبرو است به گفتگو بنشینیم. در اینجا به اطلاعاتی در مورد نحوه زندگی فرد احتیاج داریم، تا با توجه به نوع نیاز او، بهترین سمعکی را که به وی کمک خواهد کرد انتخاب کنیم . بعد از انتخاب سمعک مراحل بعدی آغاز می شود:

تهیه قالب از گوش بیمار

برای تهیه قالب ، خمیر قالب گیری را در داخل مجرای گوش بیمار قرارمی دهیم. این خمیر به تدریج (حدود ۱۰ دقیقه) سفت شده و به شکل کانال گوش فرد در می آید. این روش برای شنوایی یا پرده گوش خطری نداشته و درد نیز ندارد. قالب تهیه شده برای ساخت قالب اصلی گوش بیمار به لابراتور ساخت ارسال میشود.

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها لطفا با ما در تماس باشید

پشتیانی آنلاین